Rezultat

Felicitări! Ești un programator în devenire!
Felicitări! Ai arătat că poți fi un începător!

#1. Ce este Scratch? ? Limbajul folosit de calculatoare
Scratch este o aplicație pentru creat proiecte şi animaţii printr-un limbaj de programare simplu, utilizând blocuri care se lipesc între ele.

#2. Cum se numește obiectul sau personajul din Scratch care execută mișcări sau alte funcții controlate cu ajutorul blocurilor de cod (scripturi) ? ? Obiecte sau personaje...
Sprite-urile (obiecte sau personaje) sunt imagini care se regăsesc într-un program (script) creat cu ajutorul limbajului de programare Scratch și sunt afișate pe ecranul calculatorului. Fiecare program creat în Scratch este alcătuit din sprite-uri și scripturi (set de instrucțiuni sau blocuri) care le controlează acțiunile.

#3. Mai multe blocuri lipite / îmbinate unele sub altele, se numesc ?
Un set de instrucțiuni / blocuri îmbinate și puse una după alta se numește Script sau Program.
#4. Care din blocurile de mai jos este folosit pentru mișcarea / deplasarea unui sprite (personaj) ? ? Blocuri de mișcare
Pentru mișcarea deplasarea unui personaj putem folosi mai multe blocuri / instrucțiuni. Însă, în cazul de față, răspunsul corect era blocul de mișcare MOVE.

#5. Care dintre blocurile de mai jos pornește un script / program ? ? Verde la start!
Exista mai multe tipuri de blocuri pentru a porni scripturile / programele în Scratch, însă, în cazul de față, varianta blocului cu steguleț verde este cea corectă.

#6. Un bloc care poate avea valoarea fals sau adevărat se numește ?
Operatorii logici sunt materializați în Scratch cu ajutorul blocurilor cu paranteze ascuțite. Acestea pot lua valoarea fie adevarat sau fals, fiind plasate de exemplu în cadrul blocurilor condiționale de tip IF – THEN sau IF – THEN – ELSE.

#7. Se va mișca personajul / sprite - ul după executarea acestui script ? ? Ce bloc este în interiorul buclei infinite (forever) ?
Scratch nu se va deplasa, în sensul că nu iși va modifica coordonatele, ci doar se va învârti în jurul axei sale la infinit, rotindu-se cu 15 grade la fiecare execuție. Execuția se face extrem de rapid, creând impresia că Scratch se învârte.

#8. În ce direcție se va deplasa Scratch la execuția scriptului ?
Scratch se va deplasa către dreapta, deoarece axa orizontala notata cu x are valori pozitive (ex. 10) către dreapta și valori negative (ex. -10) către stânga. La fel și cu axa verticală notată cu y.

#9. Unde se află coordonatele (x:240, Y:180) ? ? x și y sunt pozitive
Valorile axelor x și y fiind pozitive, coordonatele respective vor fi întotdeauna în colțul din dreapta sus.

#10. Care este scopul acestui script / program ?
Răspunsul corect este animează rechinul. Scriptul crează o buclă infinită în care se execută 2 blocuri alternativ, cel care face o pauză de 0.3 secunde apoi cel în care își schimbă costul (cu gura deschisă), revenind apoi la costumul implicit (cu gura închisă). Și apoi iar și iar. La infinit. Asta crează impresia de mișcare sau animație.

#11. Ce credeți că face acest script / program ?
Răspunsul corect este: Scriptul face ca mărul să ”cadă”. Scriptul va compara valoarea coordonatei y a mărului până când aceasta va ajunge la valoarea -150, apoi se va opri. Astfel din valoarea inițială de 200 scriptul va scădea câte 2 unități. Vorbind de axa y care este verticală, mărul de va da senzația că execută o cădere.

#12. Acest program va desena o formă pe ecran. Care credeți că va fi aceea ? ? Laturi egale
Raspunusul corect este: un pătrat. Practic va deplasa creionul 100 de pași creând prima latură a pătratului, apoi se va întoarce 90 de grade, continuând repetarea acestor instriucțiuni de încă 3 ori. În total 4 repetări.

#13. În acest script, cuvântul astronaut se referă la:
Raspunsul este un sprite / personaj. Ilustrația de mai sus este mai mult decât evidentă.

#14. Care este denumirea variabilei prezentă în acest script / program ? ? Denumirea variabilei nu se schimbă
Variabila de declară la începutul programului sau când este nevoie pe parcurs și, de regulă, nu își schimbă denumirea pe parcursul programului. Raspunsul corect este house.

#15. Ce credeți că va spune Scratch ? ? Valoarea variabilei e 5, deci...
Raspunsul va fi ”I am a mature cat!” din moment ce variabila myAge este setată la început să aibă valoarea 5. Apoi prin structuri condiționale valoarea este comparata cu 2, 3 și 10. 5 fiind mai mic decât 10 se încadrează în cea de-a treia condiție. Pentru restul valorilor mai mari de 10 se va afișa mesajul ”I am a senior cat!”.

#16. Ce se va întâmpla dacă răspunsul în acest program va fi ”violet” ?
Răspunsul corect este: Programul va afișa ”Corect!” și se va opri brusc. Programul va aștepta valori introduse de la tastatură, datorită executării blocului ask. Va prelua valoarea introdusă de utilizator și va deveni variabila ”answer” și dacă o va găsi egală cu șirul de caractere ”violet” atunci va executa blocul say și va opri programul brusc.

#17. Priviți imaginea. Care va fi poziția finală a fantomei ?
Poziția finală va fi x 50, y 100. Din motive evidente. Change X 50 și y 100.

#18. Ce va face pisica în cazul scriptului de față ? ? x cu minus pe orizontală e ...
Corect este miau și apoi stânga. Din motive evidente. Dacă nu mă credeți, deschideți Scratch, recreați scriptul identic și vedeți ce se întâmplă.

#19. De câte ori personajul își schimbă costumul ?
Răspuns corect: 20. Bucla repeat este executată de 20 de ori.

#20. Ce formă geometrică este desenată în interiorul buclei ”repeat” executată de 4 ori ? ? Latura de 100 de pași ...
Răspunsul corect este un pătrat, și am argumentat în altă întrebare a acestui test de ce. Va trage o linie cu latura de 100 de pași, se va întoarce 90 de grade, după care încă de 3 ori același lucru, rezultând un pătrat.